5
Komen

Lelaki akan lebih SIHAT apabila bersama dengan Wanita CANTIK



Hye kOrg..
kOrg nk tawu x kajian yang dilakukan University of California ini mendapati kehadiran wanita cantik meningkatkan hormon 
testosteron dan kortisol lelaki.

Hormon testosteron berfungsi sebagai pembangkit ghairah selain meningkatkan kesihatan dan memberi tenaga. Hormon ini berada pada tahap tertinggi semasa lelaki berumur 20 tahun dan berkurang seiring pertambahan usia dan tempoh hubungan.
(haa..percaye ke x nie?)

Kortisol pula berfungsi menurunkan ketegangan urat-urat saraf dan meningkatkan kepekaan. Jika tahap kedua-dua hormon ini sama-sama meningkat, anggota badan pun akan terasa lebih sihat.

Kajian diketuai oleh Dr. James Roney itu melibatkan 149 pelajar lelaki berusia 18 dan 24 tahun yang dipertemukan dengan wanita cantik dan tentu sekali yang memikat hati.

Selang beberapa minit pertemuan, air liur responden diambil dan diuji untuk mengetahui kadar hormon testosteron dan kortisolnya.

Di sinilah satu fakta menarik ditemui. Hanya dalam masa lima minit berbual dengan wanita cantik itu, tahap testosteron mereka meningkat hingga 14 peratus manakala hormon anti tekanan kortisol meningkat sehingga 48 peratus.
(wow...hahaha)
Tetapi berbeza pula apabila responden terlibat bertemu dengan rakan lelaki mereka. Tahap testosteron dan kortisolnya malah menurun sehingga 7 peratus.

Penjelasan mudahnya, semasa lelaki bertemu wanita cantik dan memikat, otaknya akan menghantar mesej pada kelenjar pituitari untuk mengeluarkan kedua-dua hormon tersebut. Ketika hormon itu tersebar ke dalam badan, sistem metabolisme akan menjadi lancar dan tubuh pun akan terasa lebih bugar.

Ternyata lebih menyihatkan tubuh badan selain tentunya membahagiakan ketika bersama wanita cantik berbanding melepak dengan rakan lelaki.
 

Hahaha...kepada kaum lelaki, bce nie taw..
hahaha..
(=_=)


Thankz coz bace ira pnyer entry..
komen2 la sme..
TQ
0
Komen

Happy Gilo..hahaha



Hye suma...
best giler kowt leyh wat header sndri..
hehehe
(terover sgt dh nie)
mne xhappy nyer, first time kowt wat...
tgk2 mnjadi lak
best gilaaa..
hahahaha
tQ pda @lyssa faizzureen
kerana dye pnyer  tutorial laa, ira leyh wat jgk
best! best! best!
huhuhu...
ira nk try yg len lak la apew yg patot..
tata you all... 


Thankz coz bace ira pnyer entry..
komen2 la sme..
TQ

1
Komen

Rindukan Opet !




23 NOVEMBER 2011

Malam nie ira nk citer pasal KUCING kesayangan ira.
Sebenarnya ira rindu sgt2 kt OPET..
Hurm...Opet mati pada usia 8 bulan, cdeyh sgt taw...
nk tgk pic OPET x? 



nie mse dye kcil2 ag taw, bru sebulan lebih..
rindu sgt2...KUCING nie manja ngn ira..


nie plak mse dye umo 7 bulan...
gmbr nie ira amik sblum dye sakit...
sblum mati dye demam2 taw..
sebijik mcm mnusia la demam muntah2...
kecian sgt ira tgk taw...
terlampau kecian sgt tgk mcm tu,
ira pown bwk la opet g klinik haiwan
pastu doktor tu cucuk la..
ira ingt lpas kne cucuk sembuh la demam muntah dye tu..
:(  bla dh blek lg trok...
cdeyh gilaa...
badan Opet lembik tros taw
(celaka pnya doktor!)
bngun pown xleyh taw
kaki tgn dye sejuk sgt..
lpas dye muntah lg, lubang dubur dye kuar darah..
:( sobs 3x
hurmm hnya tuhan jew yg tawu perasaan ira mse tu...sedey sgt
tepat pkul 5.28 ptg
opet ira kelupor..
terok sgt ira tgk taw..
mse tu ira tgk dye tgh nazak..trok sgt!
urmm..las2 dye kelupor, dye mati..
dye mati dlm keadaan mata terbuka n ternganga..
cedey sgt..
ira ngis mcm laki mati..
(hehe terover lebih lak)
maklum la dh terlampau syg kn
xsyg sje kucing kesangan ira, mnje ngn ira lak tu, 
main suma, g klinik ira bwk..bg mkn pown sme..suma ira laa
ira rase kehilangan sgt2...
tp xpew, abah ira pjuk amik kucing kwn dye nk bg..
mula2 xnk la...
tp tgk gaya kucing tu mcm opet ira, ira pown trima la..
tp nie kucing betina taw..
umo dye dh setahun laa..
gebu sgt..
suke2..terubat ckit rindu ira pda opet..
hehe smpai cnie jew la ira dpat cite kt u all..
bubye.. (^_^)


Thankz coz bace ira pnyer entry..
komen2 la sme..
TQ

3
Komen

10 PETANDA DIA JODOH KITA



‎10 PETANDA DIA JODOH KITA


Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (aga
ma) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa.
Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita?
Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan.

Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya.

Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita :

1. Bersahaja
Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang Bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3. Terima Kita Seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4. Sentiasa Jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5. Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6. Senang Bekerjasama
Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7. Memahami Diri Kita


Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8. Tampilkan Kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9. Kata Hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10. Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT.
Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya.

Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.



 Assalamualaikum Kawan-kawan !
kt cnie ira ader nk kongsi tentang dialog nie..
(ira share jew nie) 



"Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?"



"Oh.... itu Kaabah at...
au nama lainnya Baitullah"



"Baitullah tu apa?" ...



"Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah"



"Allah ada dalam tu?"



"Tak....."



"Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?"



"Yang saya sembah bukannya bangunan tu.."



"Kamu sembah apa?"



"Saya sembah Allah swt"



"Jadi, kenapa sembah bangunan tu?"



"Saya MENGHADAP sahaja ke arah Kaabah tetapi saya tak sembah Kaabah.."



"Bukankah kamu sujud ke arah Kaabah, maknanya kamu sembah Kaabah la.."



"Kamu pernah tgk perlawanan bola dalam TV?"



"Pernah...... selalu.."



"Kamu tengok tv ke tengok perlawanan bola?"



"Tengok perlawanan bola la.."



"Di mana?"



"Dalam tv la.."



"Cuba buka tv tu, tengok di dalamnya ada stadium dan perlawanan bola ke tak.."



"Memanglah tak ada.. tapi itukan gambarnya ada.."



"Bukalah dalam tv, tengok ada ke tak gambar perlawanan bola dalam tu.."



"So..?"



"Maknanya kamu tengok tv, bukan perlawanan bola.. betul tak?"



"Tak.. aku tengok perlawanan bola la melaui tv tu.."



"Peliknya.."



"Sebab apa pulak pelik?"



"Ye la, kau cakap tengok perlawanan bola, sedangkan aku tengok dalam tv tu tak ada apa-apa.. yg ada hanya wayar je berselirat.."



"Memanglah dalam tv tu ada banyak wayar, tapi tv tu menayangkan gambar-gambar perlawanan bola dalamnya.."



"Hurm.. jadi tak peliklah ni..?"



"Ya.. tak pelik.."



"Jadi tak pelik jugalah aku sujud ke arah Kaabah untuk menyembah Allah swt. walau pun dalam Kaabah tak ada Allah.."




0
Komen

Kisah Nobita dan Shizuka


-Kisah Nobita dan Shizuka
(Insaf selepas baca)

Di suatu malam depan panggung wayang…

Sizuka : Best tengok wayang dgn awk td..kelakar je cerita tu..xbosan kan?

Nobita : A’ ah xbosan. Best!

Sizuka : Kalau best, knp awk letakkan kepala awk kat bahu sy & beritahu sy y awk mengantuk?

Nobita : Errr~ hehe..


Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kn awk? Kalau x, mesti sejuk dalam tu td.

Nobita : A’ah..btul3! Xdela sejuk sgt td bila dah pakai sweater ni.

Sizuka : Klu xsejuk, kenapa awk pegang tangan sy & beritahu y awk sejuk?

Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun menuju ke i-City..

Sizuka : Awk, sy cantik x?

Nobita : Awk kn syg sy..mestilah cantik..

Sizuka : Kalau sy ni betul cantik bagi awk, kenapa bila sy pakai baju-baju tertentu baru awak akan puji sy cantik. Kalau sy pakai baju longgar, awk diam je..kadang-kadang awk akan tanya saya kenapa pakai baju besar..kalau sy pakai baju ketat, baru awk puji sy cantik..knp ye?

Nobita : Errr~ hehe..

Mereka pun tiba di i-City..

Sizuka : Jom snap pic wak..sy nak tangkap gambar awk bawah lampu tu.

Nobita : Kita tangkap gambar berdua la syg. Meh sini, duduk sebelah sy. Rapat sikit, nanti xmasuk plak gambar awk.

Sizuka : Boleh ke rapat-rapat ni?huu

Nobita : Takpe de..awk kn awek sy..

Sizuka : Awek je..bukan isteri yg sah..

Nobita : Errr~ huhu..

Sizuka : Nanti sy simpan gambar kita ni dalam laptop sy ye wak.

Nobita : Alaa..upload la terus dalam fb.

Sizuka : Eh..boleh ke..xelok la wak..gambar tu dah la awk & sy je..yang ke-3 syaitan..pastu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa y kita buat..xmalu ke?huu

Nobita : Errr~ huhu..

Mereka pun pulang..

Sizuka : “Awk, awk syg sy x?

Nobita : Mestilah syg..syg sangat2 tau..haa

Sizuka : Buktinya??

Nobita : Eh..mcm ajak bergurau je..nak sy kiss pipi awk tu ke syg?hehe

Sizuka : Ish..apa ni? Teruknya pemikiran awk..huu

Nobita : Eh..errr~ huhu

Sizuka : Mak sy kata, kalau kita syg sesuatu tu, kita akan jaga sebaik mungkin.

Nobita : Eh..mestila! hehe

Sizuka : Tapi awk tipu sy!huu~

Nobita : Eh..kenapa plak sy tipu awk??

Sizuka : Kalau awk syg sy, mestilah awk jaga sy sebaik mungkin tp awk xjaga sy dgn baik pun..awk sentuh-sentuh sy, pegang tangan sy, cuba nk kiss sy,ajar sy buat benda bukan-bukan yg sy xpernah buat sebelum ni, selalu ajak sy keluar malam-malam.

Nobita : Owh..sekarang awk nak salahkan sy la ajak awk keluar malam?? Mak ayah awk yg bg izin tau!

Sizuka : Memang diorang y bagi izin tapi awk tau x y diorang jugak y akan tanggung dosa sy dgn awk malam-malam macam ni sbb diorang bg izin pada sy ank perempuan diorang utk keluar dgn lelaki bukan mahram tanpa adik atau abang sy sebagai peneman pastu buat benda-benda xsenonoh! Pegang sana pegang sini..awk tau x panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awk sampai terpegang tangan sy dgn sengaja, tp neraka tu teramat panas & tangan awk y memegang tangan sy tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali..awk sedar x semua tu?? Tangkap gambar nak kepit-kepit, padahal boleh je tangkap gambar sorang-sorang kan..then, nak heboh kat 1 dunia. Pastu nanti org ‘like’ awk pun suka sebab orang tau siapa awek awk & hubungan awk dan sy kononnya bahagia tapi awk sedar x yang malaikat sentiasa mencatat segala apa yg kita buat..awk ada ilmu agama..klu xde ilmu agama pun, awk tau benda tu salah..tp kenapa masih buat? Awk sedar x semua tu??? 

Sizuka : Ingat Allah tak waktu awk buat semua tu?? Awk tu belum tentu jodoh sy, nak sentuh-sentuh sy. Kalau da awk nak sentuh-sentuh sy, apa je y suami sy boleh dapat special dari sy sbg isterinya y sah? Awk nak ke isteri awk dah macam sisa orang? Awk mesti akan cakap awk akan pastikan y awk akan nikah dgn sy sebab tu awk boleh sentuh-sentuh sy..tp awk sedar x y awk tu siapa?? hanya hamba Allah…awk bukan tuhan utk tahu siapa jodoh sy & jodoh awk..awk sedar x semua tu??? Klu betul awk syg sy, awk jaga lah sy baik-baik, beri sokongan sy jd muslimah solehah…dekatkan diri pada Allah, mohon pada Allah supaya izinkan kita dijodohkan bersama kerana sy ni milik Allah..ibu bapa hanya penjaga sy, mereka menjaga sy dgn penuh kasih sayang & didikan y baik sehingga sanggup memberi kepercayaan pada awk utk menjaga sy, tp awk jaga sy x??awk jaga sy x?? x kan..awk bawa sy kea rah keburukan..awk sedar x semua tu??? Banyak lagi y awk buat kat sy, sy pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan awk..nanti kat neraka bila Allah soal sy dgn dosa-dosa maksiat y kita buat, bukannya awk dapat backup sy dpn Allah..kn?? Tolonglah tahan diri tu sehingga kita dah sah dinikahkan..huuu~

Suasana bertukar menjadi suram…sehinggalah nobita mula meluah perasaan…

Nobita : Kenapa x dari dulu awk cakap semua benda ni?? Kenapa bila kita dah lalui macam-macam baru awk nak luahkan semua ni???

Sizuka : Sebab sebelum awk nak couple dgn sy, awk janji yang awk akan jaga sy baik-baik. Awk suka dengan saya pun sebab bagi awk sy baik tapi semakin lama awak makin berubah. Perubahan awk turut merubah diri sy. Baru sekarang sy luah semua benda ni sebab selama ni sy sentiasa menanti agar Nobita y dulu kembali. Nobita y menjaga sy dgn baik. Sy tunggu Nobita tu..tunggu & terus menunggu kerana sy sayangkan dia. Tapi semakin lama sy tunggu, semakin menjadi-jadi…awk fikirlah baik-baik apa y sy sampaikan…kalau awk masih xberubah, lepaskan sy kerana Allah..

Nobita : ……

[Pesanan : kepada pasangan yg hangat menyulam cinta & kasih sayang, jagalah batas anda! Ingat larangan Allah…cinta itu indah krn Allah yg menciptakannya tapi jangan sampai cinta utk Allah itu dinodai oleh cinta manusia..menjadi kebiasaan, dalam berkasih ada kesalahan y akan dilakukan..seringlah muhasabah diri & beranikan diri untuk mula buat perubahan..beranikan diri menegur pasangan sebelum Allah menegur dengan pembalasan & azab..wallahu’alam~]

Renung2kan





0
Komen

Keletihan

 Assalamualaikum suma !

Aper khabar wahai kawan2 ira sekalian..
hehehe
rindu x update blog nie da dekat seminggu..
maklum la, lappy ira msok wad..
hahaha..
hantar format la !

Hurmm...sebenarnyer ira letih nieh
maklum la bwu blek kelas..
drive blek umh dah dkat stgh jam..
slalunyer 15 minit jew, kali nie lme lak
mawu x lmenyer...time2 pkul 5 nie org pkat blek keja..mmg la sesak kt jalan 2 kn ?
ahahaha...penat jgk la, dah la mlm nie ader wat kelas ganti lak tu..
start pkul 9...x ke giler
lewat tu, maw start pkul 9, hbs pkul bper dah ?
hadoii...penat2 !
dah la jalan nk g POLITEKNIK tu ats highway...
kelam... (gerun maw nk lalu)
xde lampu pown... nk kne wat surat layang htr kt Menteri Besar !
hahahah..

ish...mcm mna la ira nk g kelas japg, ader Quiz entreprenuership lak 2. 
kalo kelas biase, kompom2 la ira da tuang !
Hmmm... sabo jerk lah ea..
tp ok gk kalo wat kelas mlm... lec pown spoting!
kasi tgk bku bila jawab Quiz mlm nieh..
hahaha...xpnah dibuatnyer lah
tibe2 jerk nk wat...
tp syarat dye suma kne ader dlm kelas japg bila dye da smpai
kalo xckup jawabnyerrr xleyh tgk bku dah laa
hehe...sonok gk aq maw leyh tgk bku nie, kompom dpt A
hihihi...
best2.. tp tkot la nk g mlm nie
nsb la ader mmber Gurlz yg dok kt luar jgk..leyh la ira g ngn dye ea
tkot gk maw g sowg2..
kot2 jmp bnda pelik2 ker, penyamun ke perompak ker ?
haihhh...mtk simpang la suma tu..

Hurmm udah la citer2 nie !
penat la bwu blek kelas tros bkak lappy..hehehe
t ira citer lain ea psal khidupan ira nie...
tata kwan2...
(out nk tdo...ZzZzzzz )



7
Komen

My Cat


Assalamuailaikum.

hye hye hye
kOrg suma !
hehehe

Mlm nie nk citer ckit psal cat ira..
ira ader bela dua ekor taw...
comel2 belaka mcm ira heeee (nk prasan ckit) :)
Kucing ira gebu taw..
kOrg nk tgk piC kuCing ira nie ?
Yang nie nme dye OMEY
nie haaaa....


comei kn??
hahaha...piC nie mse dlm blik
aDik ira sjew buboh dye kt dlm plastik...tp still nmpk comel
ira tukang pegang plastik jew..huhu


nie plak pic mse dye tdo kt almari tv kt kmpg ira
lucu ira tgk omey nie..
tdo mcm manusia gk la
time nie dye tgh tersengguk2 kpla dye nk jtuh..
tp xterjaga langsung la, still bleyh tdo ngn tenang...hahaha

Tengok yang nie plak !


hahaha...nmpk x muke dye merah2 tu??
haaa...yang tu disebabkn adik ira memandai jerk boh kt dye blusher
hahahahahaha
hbs muke lekat merah2....
 adik ckp " dye pown nk pky blusher mcm angah" 
(ira pnyer blusher dye kebas, hampehh! )

ini plak dye tgh tgk akak ira men game...


cute sgt pic nie bile ira tgk..
hehehe


Yang nie plak OPET


mse nie time dye kecik2 ag...
hehehe...
nk tgk yg besar lak x??
nie dye..

 yg nie ira pkse dye soh tdo...
hahahahaha (jhat x ira nie)


skRg nie mreka da cerdik tawu...
pndai xblek umh dah...
lpar pown x dah coz bleyh dating ngn kuCing betina
ish3....
apew laaa, trok btol...
aQ jenuh nk cri mreka nk bg mkn
xlarat kdang2 dok ligan kuCing2 nie..hahaha
 nk diceritakn smlm tu ira bwk la blek dua2 ekor tu msok dlm umh..
dah hbs jew mkn kalot g kt pintu...
knonnyer nk soh aq bkak la...
ira wat xtaw jerk..hahaha
tp lme2 ira tgk kecian la plak..
mcm xkeruan ja ira tgk
sjew jew nk tgk pragai kuCing nie
hahaha...
xkuar xsah...
asyk g cri betina ja kt luar tu..
ira xbg kuar dok jenguk2 kt tingkap
hehehe..
last2 lepas la
celapak lari g kt kuCing betina tu
hahahaha...

oK la kOrg
Next tiMe iRa citer ag k..
bubyeee...



3
Komen

First tiMe iRa wAt kEk... (^_^)

Assalamualaikum Semua!

Apew kabar suma kwn2 ??
harap2 chat wal lepat liat la ek...
huhuhuhu
 ira nk citer mcm mne la first time ira wat kek pg td ngn mmber2 poli...
hahaha...lawak btol la, beli brg pown ader yg clap n xckup
 nsb baik la umh pah ader suma brg yg kmi perlukn
hahaha...besa la kn first time tu wat kek
sblom nie mne pnah...setakat tgk kt tv jerk bleyh laa
bla dah wat sndri susah gila asanya..
nsb la mnjadi kmi wat..
tp keras ckit la kek tu
hahaha nk tawu knper??
cbb kwn ira g beli susu tin yg teh tarik tu...
hahaha...org nk gna susu segar la...aiyooo
tu yg xbper nk mnjdi elok ckit
keras pown keras la, jnji bleh mkn kn..
nk tgk kek kmi wat tu??
 tadaaaaaaaaaaaa...
.....
...
...
...
...
..
.
...
..
..
..
..
.
.
...
......
..


haaa nie la dya...
nmpk sgt keras kek tu..
lawak btol laaa
ha! korg nmpk x yg bntuk2 tu??
kmi nak wat bntuk2 tu la ...nk tgk x?? 
nie haaa....
.
.
.
.

.
.
..
.
.
da nmpk kn???
sbnarnyer kmi nk wat kek yg ada agar2 kt luar tu..
kOrg dpat byangkn x???
mst x kn??
mula2 ira byangkn mcm kristal la..
tp hmpeh..
kwn2 nk wat kaler2 la plak..
so ikt jew laaa...
nk tgk jd mcm mne lpas wat agar2 tu?
 tgk kt bwh nie haaa...
.
..
.
.
.
.

.
.....
.
.
.
.



nie bru nk boh acuan dlm bekas la..
hehehhe...
tgk la hasil dye mcm nie..
jengg
.
.
..
.
jengggg
.
.
..
.
jengggggg...




haaa...tgk3!
nmpk menarik x??
heeeee... :)
cantik ke x??
cepat ckap!!!
ahahahaah(wat pkse2 la knonnyer)
nmpk unik x kwn2?? 
heee....
sape2 nk oder leyh la..
hahahha
tp dpt kt geng2 ira linkup hbs suma tu...
kikikiki... 
k la ira pown da xlarat nk taip nie
nty ader citer bru ira citer ag k kt korg suma...
tata sumaaa... muahz! heee (gatai lbh)

(^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...